Vilkår og betingelser

Sist oppdatert: 27.11.2025

1. Generelle bestemmelser

Disse vilkårene regulerer forholdet mellom 247 Vaktmester AS ("247 Vaktmester", "vi", "oss") og kunden ("du", "kunde") ved bruk av våre vaktmester- og vedlikeholdstjenester, eiendomsforvaltningsplattform og bestillingsløsning.

Ved å bestille tjenester fra oss, registrere deg på vår plattform eller bruke våre tjenester, aksepterer du disse vilkårene fullt ut. Dersom du ikke aksepterer vilkårene, skal du ikke bruke våre tjenester.

2. Om 247 Vaktmester

Firmanavn: 247 Vaktmester AS

Organisasjonsnummer: 936 403 425

Adresse: Martin Linges vei 25, 1364 Fornebu

E-post: kontakt@247vaktmester.no

Telefon: 920 90 332

247 Vaktmester tilbyr profesjonelle vaktmester- og vedlikeholdstjenester for private og kommersielle kunder i hele Norge.

I tillegg tilbyr vi en gratis eiendomsforvaltningsplattform for eiendomseiere og leietakere, samt en smidig bestillingsløsning for direkte serviceforespørsler.

3. Tjenester

3.1 Tjenesteoversikt

Vi tilbyr følgende hovedkategorier av tjenester:

  • Rør og smålekkasjer
  • Låsehjelp og sikkerhetstjenester
  • Generelt vaktmesterarbeid
  • Industriell rengjøring
  • Port service og automatikk
  • Akutte reparasjoner og vedlikehold
  • Gratis eiendomsforvaltningsplattform (PropTech-løsning)
  • Online bestillingsløsning for serviceforespørsler

3.2 Eiendomsforvaltningsplattform

Vår eiendomsforvaltningsplattform er 100% gratis for eiendomseiere og inkluderer:

  • Administrasjon av eiendommer og enheter
  • Håndtering av leietakere og leieforhold
  • Mottak og godkjenning av serviceforespørsler fra leietakere
  • Fullstendig historikk og rapportering
  • Ingen skjulte kostnader eller månedlige avgifter

3.3 Serviceområde

Vi betjener kunder i hele Norge. Reisekostnader og eventuelle tillegg for tjenester utenfor våre primære serviceområder vil bli oppgitt før avtale inngås.

3.4 Tilgjengelighet

Vi tilbyr 24/7 beredskap for akutte tjenester. Ordinære tjenester utføres normalt på hverdager mellom 08:00-18:00, med mulighet for kveld- og helgetjenester mot tillegg.

4. Bestilling og avtale

4.1 Bestillingsprosess

Bestilling kan gjøres via:

  • Vår nettside (www.247vaktmester.no)
  • Eiendomsforvaltningsplattformen (portal.247vaktmester.no)
  • Telefon: 920 90 332
  • E-post: kontakt@247vaktmester.no

En bindende avtale oppstår når vi bekrefter bestillingen skriftlig eller muntlig.

4.2 Opplysningsplikt

Kunden plikter å gi korrekte og fullstendige opplysninger om:

  • Arbeidsstedets adresse og tilgangsforhold
  • Problemets art og omfang
  • Spesielle risikoforhold eller sikkerhetskrav
  • Kontaktinformasjon

4.3 Endringer og avbestilling

Endringer eller avbestillinger må meldes snarest mulig. For avbestillinger mindre enn 24 timer før avtalt tid kan det påløpe kostnader tilsvarende minimum 2 timers arbeid.

5. Priser og betaling

5.1 Prising

Våre priser baseres på:

  • Fast startgebyr per oppdrag
  • Timepris for arbeid
  • Materialkostnader til selvkost
  • Reisekostnader ved behov
  • Tillegg for kveld, helg og høytider

5.2 Pristilbud

Pristilbud på nettsiden er veiledende. Endelig pris fastsettes etter befaring eller ved endt arbeid, avhengig av oppdragets art.

5.3 Betaling

Betaling skjer normalt via faktura med 30 dagers betalingsfrist. For akuttoppdrag eller nye kunder kan vi kreve forhåndsbetaling eller betaling ved utført arbeid.

5.4 Forsinkelsesrenter

Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrenter i henhold til lov om renter ved forsinket betaling, samt purregebyr.

6. Utførelse av tjenester

6.1 Faglig standard

Alle tjenester utføres i henhold til gjeldende faglige standarder og regelverk. Våre teknikere er sertifiserte og forsikrede.

6.2 Tilgang til arbeidssted

Kunden plikter å sørge for forsvarlig tilgang til arbeidsstedet og nødvendig strøm og vann. Manglende tilgang kan medføre ekstra kostnader.

6.3 Hindringer og forsinkelser

Dersom uforutsette forhold hindrer eller forsinker arbeidet, vil vi informere kunden snarest mulig. Ekstrakostnader som følge av slike forhold belastes kunden.

7. Garanti og reklamasjon

7.1 Garanti

Vi gir 1 års garanti på utført arbeid, regnet fra ferdigstillelse. Garantien gjelder ikke for:

  • Normal slitasje og forbruk
  • Skader som følge av feilbruk eller mangelfull vedlikehold
  • Skader forårsaket av tredjeperson
  • Force majeure-hendelser

7.2 Reklamasjon

Reklamasjoner må fremsettes skriftlig uten unødig opphold og senest innen rimelig tid etter at mangelen ble eller burde vært oppdaget.

7.3 Utbedring

Ved berettiget reklamasjon vil vi utbedre mangelen kostnadsfritt. Dersom utbedring ikke er mulig eller hensiktsmessig, kan kunden kreve prisavslag eller heving av avtalen.

8. Ansvar og forsikring

8.1 Ansvarsbegrensning

Vårt ansvar er begrenset til direkte skader som følge av våre feil eller forsømmelser. Vi er ikke ansvarlige for indirekte tap som driftstap, tapte inntekter eller lignende.

8.2 Forsikring

Vi har omfattende yrkesansvarsforsikring som dekker skader vi måtte påføre kunden eller tredjepart i forbindelse med vårt arbeid.

8.3 Kundens ansvar

Kunden er ansvarlig for å sikre at våre teknikere får tilstrekkelig og korrekt informasjon om arbeidsstedet og eventuelle risikoforhold.

9. Force majeure

Vi er ikke ansvarlige for manglende oppfyllelse av våre forpliktelser dersom dette skyldes force majeure-hendelser som:

  • Naturkatastrofer, ekstremvær
  • Krig, terror, borgerkrig
  • Epidemier, pandemier
  • Streik, lockout, boikott
  • Offentlige påbud eller forbud
  • Bortfall av strøm, kommunikasjonslinjer

10. Personvern

Behandling av personopplysninger reguleres av vår personvernerklæring, som er en integrert del av disse vilkårene.

Vi behandler personopplysninger i samsvar med personopplysningsloven og EU's personvernforordning (GDPR).

11. Tvister og lovvalg

11.1 Lovvalg

Disse vilkårene er underlagt norsk rett.

11.2 Tvisteløsning

Tvister søkes først løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan saken bringes inn for ordinære domstoler.

11.3 Klagemuligheter

Kunder kan også klage til relevante bransjeklageorganer eller Forbrukertilsynet ved forbrukertvister.

12. Endringer i vilkårene

Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene med rimelig varsel. Endringer vil bli publisert på vår nettside og trer i kraft 30 dager etter publisering.

Fortsatt bruk av våre tjenester etter ikrafttredelse av endrede vilkår anses som aksept av de nye vilkårene.

13. Kontaktinformasjon

For spørsmål om disse vilkårene eller våre tjenester, kontakt oss:

E-post: kontakt@247vaktmester.no

Telefon: 920 90 332 (24/7)

Nettside: www.247vaktmester.no

Portal: portal.247vaktmester.no

Post: 247 Vaktmester AS, Martin Linges vei 25, 1364 Fornebu

Takk for at du velger 247 Vaktmester!
Vi er forpliktet til å levere profesjonelle tjenester av høy kvalitet, en pålitelig eiendomsforvaltningsplattform, og opprettholde et godt kundeforhold basert på gjensidig respekt og tillit.