Vilkår og betingelser
Sist oppdatert: 27.11.2025
1. Generelle bestemmelser
Disse vilkårene regulerer forholdet mellom 247 Vaktmester AS ("247 Vaktmester", "vi", "oss") og kunden ("du", "kunde") ved bruk av våre vaktmester- og vedlikeholdstjenester, eiendomsforvaltningsplattform og bestillingsløsning.
Ved å bestille tjenester fra oss, registrere deg på vår plattform eller bruke våre tjenester, aksepterer du disse vilkårene fullt ut. Dersom du ikke aksepterer vilkårene, skal du ikke bruke våre tjenester.
2. Om 247 Vaktmester
Firmanavn: 247 Vaktmester AS
Organisasjonsnummer: 936 403 425
Adresse: Martin Linges vei 25, 1364 Fornebu
E-post: kontakt@247vaktmester.no
Telefon: 920 90 332
247 Vaktmester tilbyr profesjonelle vaktmester- og vedlikeholdstjenester for private og kommersielle kunder i hele Norge.
I tillegg tilbyr vi en gratis eiendomsforvaltningsplattform for eiendomseiere og leietakere, samt en smidig bestillingsløsning for direkte serviceforespørsler.
3. Tjenester
3.1 Tjenesteoversikt
Vi tilbyr følgende hovedkategorier av tjenester:
- Rør og smålekkasjer
- Låsehjelp og sikkerhetstjenester
- Generelt vaktmesterarbeid
- Industriell rengjøring
- Port service og automatikk
- Akutte reparasjoner og vedlikehold
- Gratis eiendomsforvaltningsplattform (PropTech-løsning)
- Online bestillingsløsning for serviceforespørsler
3.2 Eiendomsforvaltningsplattform
Vår eiendomsforvaltningsplattform er 100% gratis for eiendomseiere og inkluderer:
- Administrasjon av eiendommer og enheter
- Håndtering av leietakere og leieforhold
- Mottak og godkjenning av serviceforespørsler fra leietakere
- Fullstendig historikk og rapportering
- Ingen skjulte kostnader eller månedlige avgifter
3.3 Serviceområde
Vi betjener kunder i hele Norge. Reisekostnader og eventuelle tillegg for tjenester utenfor våre primære serviceområder vil bli oppgitt før avtale inngås.
3.4 Tilgjengelighet
Vi tilbyr 24/7 beredskap for akutte tjenester. Ordinære tjenester utføres normalt på hverdager mellom 08:00-18:00, med mulighet for kveld- og helgetjenester mot tillegg.
4. Bestilling og avtale
4.1 Bestillingsprosess
Bestilling kan gjøres via:
- Vår nettside (www.247vaktmester.no)
- Eiendomsforvaltningsplattformen (portal.247vaktmester.no)
- Telefon: 920 90 332
- E-post: kontakt@247vaktmester.no
En bindende avtale oppstår når vi bekrefter bestillingen skriftlig eller muntlig.
4.2 Opplysningsplikt
Kunden plikter å gi korrekte og fullstendige opplysninger om:
- Arbeidsstedets adresse og tilgangsforhold
- Problemets art og omfang
- Spesielle risikoforhold eller sikkerhetskrav
- Kontaktinformasjon
4.3 Endringer og avbestilling
Endringer eller avbestillinger må meldes snarest mulig. For avbestillinger mindre enn 24 timer før avtalt tid kan det påløpe kostnader tilsvarende minimum 2 timers arbeid.
5. Priser og betaling
5.1 Prising
Våre priser baseres på:
- Fast startgebyr per oppdrag
- Timepris for arbeid
- Materialkostnader til selvkost
- Reisekostnader ved behov
- Tillegg for kveld, helg og høytider
5.2 Pristilbud
Pristilbud på nettsiden er veiledende. Endelig pris fastsettes etter befaring eller ved endt arbeid, avhengig av oppdragets art.
5.3 Betaling
Betaling skjer normalt via faktura med 30 dagers betalingsfrist. For akuttoppdrag eller nye kunder kan vi kreve forhåndsbetaling eller betaling ved utført arbeid.
5.4 Forsinkelsesrenter
Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrenter i henhold til lov om renter ved forsinket betaling, samt purregebyr.
6. Utførelse av tjenester
6.1 Faglig standard
Alle tjenester utføres i henhold til gjeldende faglige standarder og regelverk. Våre teknikere er sertifiserte og forsikrede.
6.2 Tilgang til arbeidssted
Kunden plikter å sørge for forsvarlig tilgang til arbeidsstedet og nødvendig strøm og vann. Manglende tilgang kan medføre ekstra kostnader.
6.3 Hindringer og forsinkelser
Dersom uforutsette forhold hindrer eller forsinker arbeidet, vil vi informere kunden snarest mulig. Ekstrakostnader som følge av slike forhold belastes kunden.
7. Garanti og reklamasjon
7.1 Garanti
Vi gir 1 års garanti på utført arbeid, regnet fra ferdigstillelse. Garantien gjelder ikke for:
- Normal slitasje og forbruk
- Skader som følge av feilbruk eller mangelfull vedlikehold
- Skader forårsaket av tredjeperson
- Force majeure-hendelser
7.2 Reklamasjon
Reklamasjoner må fremsettes skriftlig uten unødig opphold og senest innen rimelig tid etter at mangelen ble eller burde vært oppdaget.
7.3 Utbedring
Ved berettiget reklamasjon vil vi utbedre mangelen kostnadsfritt. Dersom utbedring ikke er mulig eller hensiktsmessig, kan kunden kreve prisavslag eller heving av avtalen.
8. Ansvar og forsikring
8.1 Ansvarsbegrensning
Vårt ansvar er begrenset til direkte skader som følge av våre feil eller forsømmelser. Vi er ikke ansvarlige for indirekte tap som driftstap, tapte inntekter eller lignende.
8.2 Forsikring
Vi har omfattende yrkesansvarsforsikring som dekker skader vi måtte påføre kunden eller tredjepart i forbindelse med vårt arbeid.
8.3 Kundens ansvar
Kunden er ansvarlig for å sikre at våre teknikere får tilstrekkelig og korrekt informasjon om arbeidsstedet og eventuelle risikoforhold.
9. Force majeure
Vi er ikke ansvarlige for manglende oppfyllelse av våre forpliktelser dersom dette skyldes force majeure-hendelser som:
- Naturkatastrofer, ekstremvær
- Krig, terror, borgerkrig
- Epidemier, pandemier
- Streik, lockout, boikott
- Offentlige påbud eller forbud
- Bortfall av strøm, kommunikasjonslinjer
10. Personvern
Behandling av personopplysninger reguleres av vår personvernerklæring, som er en integrert del av disse vilkårene.
Vi behandler personopplysninger i samsvar med personopplysningsloven og EU's personvernforordning (GDPR).
11. Tvister og lovvalg
11.1 Lovvalg
Disse vilkårene er underlagt norsk rett.
11.2 Tvisteløsning
Tvister søkes først løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan saken bringes inn for ordinære domstoler.
11.3 Klagemuligheter
Kunder kan også klage til relevante bransjeklageorganer eller Forbrukertilsynet ved forbrukertvister.
12. Endringer i vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene med rimelig varsel. Endringer vil bli publisert på vår nettside og trer i kraft 30 dager etter publisering.
Fortsatt bruk av våre tjenester etter ikrafttredelse av endrede vilkår anses som aksept av de nye vilkårene.
13. Kontaktinformasjon
For spørsmål om disse vilkårene eller våre tjenester, kontakt oss:
E-post: kontakt@247vaktmester.no
Telefon: 920 90 332 (24/7)
Nettside: www.247vaktmester.no
Portal: portal.247vaktmester.no
Post: 247 Vaktmester AS, Martin Linges vei 25, 1364 Fornebu
Takk for at du velger 247 Vaktmester!
Vi er forpliktet til å levere profesjonelle tjenester av høy kvalitet, en pålitelig eiendomsforvaltningsplattform, og opprettholde et godt kundeforhold basert på gjensidig respekt og tillit.
